O nas


Misją Żłobka Gminnego Sudeckie Skrzaty jest czuwanie nad zdrowiem, bezpieczeństwem, dobrym samopoczuciem oraz rozwojem i wychowaniem dziecka. Dążenie do poznania każdego dziecka, daje równe szanse rozwojowe i edukacyjne. Żłobek stwarza warunki do indywidualnego rozwoju, efektywnie wspiera rodziców w ukierunkowaniu rozwoju dziecka, zgodnie z jego potencjałem i możliwościami, pozwala na podnoszenie kwalifikacji kadry opiekuńczej.

W Żłobku Gminnym Sudeckie Skrzaty dziecku zapewniona jest codzienna opieka pielęgnacyjna i edukacyjna w warunkach jak najbardziej zbliżonych do warunków domowych. Ponadto prowadzone są zajęcia zabawowe z elementami edukacji uwzględniające indywidualne potrzeby dziecka oraz zajęcia opiekuńczo - wychowawcze i edukacyjne, uwzględniające rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy do wieku dziecka.

 

 CELE SZCZEGÓŁOWE:

 

  • stwarzanie warunków sprzyjających zdobywaniu nowych umiejętności,
  • dążenie do sytuacji wywołujących pozytywne przeżycia,
  • nauka mowy, sygnalizowania potrzeb, samodzielne przyjmowanie posiłków,
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku samego siebie,
  • rozbudzanie zainteresowań,
  • współpraca z rodzicami,
  • nauka przez aktywne działanie,
  • głębokie poszanowanie osobowości dziecka,
  • stymulowanie całościowego, harmonijnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego indywidualnym tempem,
  • pomaganie dzieciom w rozumieniu przyrody,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych,
  • wdrażanie dzieci do utrzymywania porządku, dbania o bezpieczeństwo.

 

Żłobek Gminny Sudeckie Skrzaty stawia na rozwijanie u dzieci stref rozwojowych takich jak: sprawność fizyczna, zmysły, kojarzenie i pamięć, mowa, emocje i uczucia, umiejętności życia codziennego. Realizowanie powyższych założeń jest możliwe poprzez codzienną pracę z dziećmi w każdej sferze rozwojowej:

 

SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA:

  • przestrzeganie reguł bezpiecznej zabawy,
  • kształtowanie nawyków odpowiedniego zachowania się podczas zajęć,
  • rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw muzycznych, z elementami podskoku, równowagi,
  • nauka chodzenia w parach,
  • usprawnianie motoryki małej poprzez zabawy manualne,
  • ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • wdrażanie do udziału w organizowanych zabawach ruchowych,
  • nabywanie umiejętności rzucania i łapania piłki.

 

ZMYSŁY (WĘCH, SMAK, SŁUCH, WZROK, DOTYK):

  • rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
  • odkrywanie świata poprzez zmysły,
  • poznawanie nowych zapachów poprzez zabawy sensoplastyczne,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej,
  • poznawanie i próby nazywania różnych faktur,
  • skupianie uwagi, poczucie słuchu,
  • rozpoznawanie przedmiotów wszystkimi zmysłami,
  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
  • rozpoznawanie wybranych elementów za pomocą poszczególnych zmysłów,
  • eksperymentowanie z różnego rodzaju masami plastycznymi,

 

KOJARZENIE I PAMIĘĆ:

  • praca z obrazkiem – ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości,
  • słuchanie bajek, wierszy,
  • doskonalenie nauki zwrotów grzecznościowych: „dzień dobry”, „do widzenia”,
  • utrwalanie poprzez zabawę imion koleżanek i kolegów,
  • zwracanie uwagi na odkładanie zabawek w wyznaczone miejsca (segregacja),
  • rozpoznawanie i nazywanie różnych części garderoby.

 

MOWA:

  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw,
  • rozszerzanie słownika czynnego dzieci,
  • doskonalenie mowy - „Ćwiczymy języczki”,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb,
  • ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy oddechu,
  • poznawanie nowych wyrazów i ich znaczenia,
  • rozpoznawanie odgłosów i próby naśladowania,
  • nawiązywanie kontaktu wzrokowego.

 

EMOCJE I UCZUCIA:

  • słuchanie muzyki relaksacyjnej,
  • rozbudzanie wrażliwości na muzykę,
  • nawiązywanie kontaktu z opiekunami, poprzez budzenie radości ze wspólnej zabawy,
  • wspieranie dziecka w przezwyciężaniu trudności,
  • nauka rozpoznawania emocji na przedstawionych ilustracjach,
  • nauka wyrażania uczuć: strach, złość, smutek, radość,
  • nabywanie zaufania do opiekunów i poczucia akceptacji,
  • demonstrowanie mimiką odpowiednich uczuć,
  • budowanie poczucia sprawstwa,
  • wyrażanie ekspresji ciałem,
  • tworzenie obrazu do muzyki.

 

UMIEJĘTNOŚCI ŻYCIA CODZIENNEGO:

  • nawiązywanie kontaktów społecznych z innymi dziećmi oraz opiekunami,
  • doskonalenie nawyku porządkowania zabawek po skończonej zabawie, segregowanie,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nauka sprawnego posługiwania się łyżką, picie z kubka, samodzielne spożywanie posiłków,
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się,
  • kształtowanie nawyków higienicznych oraz kulturalnych,
  • wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami,
  • wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.

 

WIZJA ŻŁOBKA:

 

  1. Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
  2. Wspiera działania wychowawcze i współpracuje z rodzicami.
  3. Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
  4. Kieruje się powszechnie przyjętymi zasadami oraz normami społecznymi i moralnymi.
  5. Organizuje sprawne funkcjonowanie żłobka i zarządzanie nim.
  6. Analizuje i ocenia efekty swojej pracy, a uzyskane wyniki wykorzystuje do ciągłego doskonalenia się.

 

WARUNKI LOKALOWE:

 

Warunki lokalowe i wyposażenie Żłobka umożliwiają realizowanie przyjętych programów, projektów i sprzyjają zabawie i odpoczynkowi. Placówka zlokalizowana jest w budynku wolnostojącym. Jego atutem jest dostęp do własnego placu zabaw. Sale żłobka są przestronne, spełniają wymogi bezpieczeństwa i higieny dziecka. Żłobek zapewnia wyżywienie w formie cateringowej zgodnie
z ustalonym jadłospisem, uwzględniającym posiłki dzieci na dietach z przeciwwskazaniami żywieniowymi.

Żłobek realizuje kompletne procedury zabezpieczające dostęp do dzieci wyłącznie dla osób upoważnionych. Zajęcia prowadzone są przez personel kwalifikacjami pedagogicznymi. Opiekunki ustawicznie podnoszą swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w kursach szkoleniach i warsztatach.

 

ABSOLWENT ŻŁOBKA:

  • przestrzega reguł obowiązujących w grupie,
  • obdarza uwagą dzieci i dorosłych,
  • przewiduje skutki swoich działań,
  • chętnie współpracuje i potrafi pomagać innym,
  • dzieli się zabawkami i potrafi sam inicjować zabawy,
  • uczestniczy w zajęciach plastycznych, rytmiczno- tanecznych, zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych na świeżym powietrzu (placu zabaw),
  • stara się mówić poprawnie, uważnie słucha, zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, formułuje dłuższe wypowiedzi,
  • zna podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, (wie jak się nazywa, i jak nazywają się członkowie najbliższej rodziny),
  • zgłasza swoje potrzeby, jest komunikatywny,
  • potrafi samodzielnie korzystać z toalety,
  • potrafi rozebrać się i ubrać, umyć ręce, wytrzeć, umyć zęby,
  • samodzielnie je i sprawnie posługuje się łyżką, widelcem, kulturalnie zachowuje się przy stole,
  • rozpoznaje i nazywa różne emocje na postawie zachowania, mimiki innych ludzi, stara się radzić sobie z trudnymi emocjami,
  • wie, jak się zachowywać np. na drodze, jakie zabawy są niebezpieczne, oraz co zrobić w sytuacji zagrożenia.
Informacja wytworzona przez:
Wojciech Borzestowski
email: skrzaty@finn.pl
, w dniu:  02‑11‑2021 15:01:56
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Wojciech Borzestowski
email: skrzaty@finn.pl
, w dniu:  02‑11‑2021 15:01:56
Data ostatniej aktualizacji:
02‑11‑2021 15:05:48
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie