O nas
Misją Żłobka Gminnego Sudeckie Skrzaty jest czuwanie nad zdrowiem, bezpieczeństwem, dobrym samopoczuciem oraz rozwojem i wychowaniem dziecka. Dążenie do poznania każdego dziecka, daje równe szanse rozwojowe i edukacyjne. Żłobek stwarza warunki do indywidualnego rozwoju, efektywnie wspiera rodziców w ukierunkowaniu rozwoju dziecka, zgodnie z jego potencjałem i możliwościami, pozwala na podnoszenie kwalifikacji kadry opiekuńczej.
W Żłobku Gminnym Sudeckie Skrzaty dziecku zapewniona jest codzienna opieka pielęgnacyjna i edukacyjna w warunkach jak najbardziej zbliżonych do warunków domowych. Ponadto prowadzone są zajęcia zabawowe z elementami edukacji uwzględniające indywidualne potrzeby dziecka oraz zajęcia opiekuńczo - wychowawcze i edukacyjne, uwzględniające rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy do wieku dziecka.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- stwarzanie warunków sprzyjających zdobywaniu nowych umiejętności,
- dążenie do sytuacji wywołujących pozytywne przeżycia,
- nauka mowy, sygnalizowania potrzeb, samodzielne przyjmowanie posiłków,
- kształtowanie pozytywnego wizerunku samego siebie,
- rozbudzanie zainteresowań,
- współpraca z rodzicami,
- nauka przez aktywne działanie,
- głębokie poszanowanie osobowości dziecka,
- stymulowanie całościowego, harmonijnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego indywidualnym tempem,
- pomaganie dzieciom w rozumieniu przyrody,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych,
- wdrażanie dzieci do utrzymywania porządku, dbania o bezpieczeństwo.
Żłobek Gminny Sudeckie Skrzaty stawia na rozwijanie u dzieci stref rozwojowych takich jak: sprawność fizyczna, zmysły, kojarzenie i pamięć, mowa, emocje i uczucia, umiejętności życia codziennego. Realizowanie powyższych założeń jest możliwe poprzez codzienną pracę z dziećmi w każdej sferze rozwojowej:
SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA:
- przestrzeganie reguł bezpiecznej zabawy,
- kształtowanie nawyków odpowiedniego zachowania się podczas zajęć,
- rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw muzycznych, z elementami podskoku, równowagi,
- nauka chodzenia w parach,
- usprawnianie motoryki małej poprzez zabawy manualne,
- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wdrażanie do udziału w organizowanych zabawach ruchowych,
- nabywanie umiejętności rzucania i łapania piłki.
ZMYSŁY (WĘCH, SMAK, SŁUCH, WZROK, DOTYK):
- rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
- odkrywanie świata poprzez zmysły,
- poznawanie nowych zapachów poprzez zabawy sensoplastyczne,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej,
- poznawanie i próby nazywania różnych faktur,
- skupianie uwagi, poczucie słuchu,
- rozpoznawanie przedmiotów wszystkimi zmysłami,
- rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
- rozpoznawanie wybranych elementów za pomocą poszczególnych zmysłów,
- eksperymentowanie z różnego rodzaju masami plastycznymi,
KOJARZENIE I PAMIĘĆ:
- praca z obrazkiem – ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości,
- słuchanie bajek, wierszy,
- doskonalenie nauki zwrotów grzecznościowych: „dzień dobry”, „do widzenia”,
- utrwalanie poprzez zabawę imion koleżanek i kolegów,
- zwracanie uwagi na odkładanie zabawek w wyznaczone miejsca (segregacja),
- rozpoznawanie i nazywanie różnych części garderoby.
MOWA:
- zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw,
- rozszerzanie słownika czynnego dzieci,
- doskonalenie mowy - „Ćwiczymy języczki”,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb,
- ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy oddechu,
- poznawanie nowych wyrazów i ich znaczenia,
- rozpoznawanie odgłosów i próby naśladowania,
- nawiązywanie kontaktu wzrokowego.
EMOCJE I UCZUCIA:
- słuchanie muzyki relaksacyjnej,
- rozbudzanie wrażliwości na muzykę,
- nawiązywanie kontaktu z opiekunami, poprzez budzenie radości ze wspólnej zabawy,
- wspieranie dziecka w przezwyciężaniu trudności,
- nauka rozpoznawania emocji na przedstawionych ilustracjach,
- nauka wyrażania uczuć: strach, złość, smutek, radość,
- nabywanie zaufania do opiekunów i poczucia akceptacji,
- demonstrowanie mimiką odpowiednich uczuć,
- budowanie poczucia sprawstwa,
- wyrażanie ekspresji ciałem,
- tworzenie obrazu do muzyki.
UMIEJĘTNOŚCI ŻYCIA CODZIENNEGO:
- nawiązywanie kontaktów społecznych z innymi dziećmi oraz opiekunami,
- doskonalenie nawyku porządkowania zabawek po skończonej zabawie, segregowanie,
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nauka sprawnego posługiwania się łyżką, picie z kubka, samodzielne spożywanie posiłków,
- kształtowanie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się,
- kształtowanie nawyków higienicznych oraz kulturalnych,
- wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami,
- wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.
WIZJA ŻŁOBKA:
- Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
- Wspiera działania wychowawcze i współpracuje z rodzicami.
- Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
- Kieruje się powszechnie przyjętymi zasadami oraz normami społecznymi i moralnymi.
- Organizuje sprawne funkcjonowanie żłobka i zarządzanie nim.
- Analizuje i ocenia efekty swojej pracy, a uzyskane wyniki wykorzystuje do ciągłego doskonalenia się.
WARUNKI LOKALOWE:
Warunki lokalowe i wyposażenie Żłobka umożliwiają realizowanie przyjętych programów, projektów i sprzyjają zabawie i odpoczynkowi. Placówka zlokalizowana jest w budynku wolnostojącym. Jego atutem jest dostęp do własnego placu zabaw. Sale żłobka są przestronne, spełniają wymogi bezpieczeństwa i higieny dziecka. Żłobek zapewnia wyżywienie w formie cateringowej zgodnie
z ustalonym jadłospisem, uwzględniającym posiłki dzieci na dietach z przeciwwskazaniami żywieniowymi.
Żłobek realizuje kompletne procedury zabezpieczające dostęp do dzieci wyłącznie dla osób upoważnionych. Zajęcia prowadzone są przez personel kwalifikacjami pedagogicznymi. Opiekunki ustawicznie podnoszą swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w kursach szkoleniach i warsztatach.
ABSOLWENT ŻŁOBKA:
- przestrzega reguł obowiązujących w grupie,
- obdarza uwagą dzieci i dorosłych,
- przewiduje skutki swoich działań,
- chętnie współpracuje i potrafi pomagać innym,
- dzieli się zabawkami i potrafi sam inicjować zabawy,
- uczestniczy w zajęciach plastycznych, rytmiczno- tanecznych, zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych na świeżym powietrzu (placu zabaw),
- stara się mówić poprawnie, uważnie słucha, zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, formułuje dłuższe wypowiedzi,
- zna podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, (wie jak się nazywa, i jak nazywają się członkowie najbliższej rodziny),
- zgłasza swoje potrzeby, jest komunikatywny,
- potrafi samodzielnie korzystać z toalety,
- potrafi rozebrać się i ubrać, umyć ręce, wytrzeć, umyć zęby,
- samodzielnie je i sprawnie posługuje się łyżką, widelcem, kulturalnie zachowuje się przy stole,
- rozpoznaje i nazywa różne emocje na postawie zachowania, mimiki innych ludzi, stara się radzić sobie z trudnymi emocjami,
- wie, jak się zachowywać np. na drodze, jakie zabawy są niebezpieczne, oraz co zrobić w sytuacji zagrożenia.
email: skrzaty@finn.pl , w dniu: 02‑11‑2021 15:01:56
email: skrzaty@finn.pl , w dniu: 02‑11‑2021 15:01:56
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|